آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟

ایمپلنت یکی از روش های نوین برای کاشت دندان است که در دهه اخیر متقاضی های آن افزایش یافته است . به کمک ایمپلنت می توانید زیبایی لبخند خود را در بهترین کیفیت و ماندگارترین حالت به دست بیاورید. به دلیل نداشتن اطلاعات کافی گاهی ذهن متقاضی با سوال هایی درگیر می شود . یکی از این سوالات این است “آیا ایمپلنت باععث سرطان می شود ؟” است .


کارسینومای:

عده ای در این باور هستند که ایمپلنت باعث کارسینومای دهان می شود. اصلا کارسینومای دهان چیست؟ کارسینوما نوعی تومور بدخیم در دهان است که معمولا افرادی که دخانیات و الکل مصرف می کنند به آن دچار میشوند و در درصد پایینی هم کسانی که مشکلاتی مانند عارضه های ژنیتیکی ، عفونت، بیماری های های دهانی و رژیم غذایی غلط و مصرف بعضی داروها به آن مبتلا می شوند وهمچنین این موضوع در میان مردان میانسال شایع تر است. در ابتدا به شکل یک جوش غیر سرطانی ظاهر می شود اما به مرور زمان تغییر شکل می دهد و به سرعت در بدن پخش می شود.
امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در صورتی که زود تشخیص داده شود، می توان کارسینومای دهان را به راحتی درمان کرد اما اگر بعد از ابتلا به سرطان مشخص شود متاسفانه نمی توان دیگر آن را درمان کرد.

ایا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟
آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟

بر اساس تحقیقات انجام شده تا کنون هیچ موردی حاکی از این که شخص بر اثر انجام ایمپلنت دچار سرطان شده است ، ثبت نشده است. حالا می خواهم به این سوال که ایا ایمپلنت باعث سرطان می شود پاسخ دهم . پاسخ این سوال یک خیر بزرگ است و این موضوع یک شایعه، بیشتر نیست و نه تنها باعث بروز سرطان نمی شود بلکه از فرسایش استخوان فک جلوگیری می کند و باعث بهبود آن می شود.
سرطان و ایمپلنت هیچ ارتباطی به هم ندارد و فقط ممکن است عوارض موقت بعد از عمل با عوارض سرطان اشتباه گرفته شود. برای رفع ابهام می توانید از پزشک معالج خود توضیحات بیشتری بخواهید.

عوارض ایمپلنت :

سرطان جز عوارض ایمپلنت نیست اما گاهی عمل جراحی ایمپلنت می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند. عوامل زیادی در این راستا تاثیر گذار هستند . برای کاهش این عوارض بهتر است اول، آزمایش های قبل عمل و مراقب های بعد از آن به درستی انجام شود. برخی از این عوارض شامل موارد زیر می شود:

عدم جوش خوردن ایمپلنت به استخوان:

اگر ایمپلنت استحکام مورد نظر را نداشته باشد و یا قبل از عمل آزمایش برای تراکم استخوان فک انجام نشده باشد باعث مشکلاتی چون عدم جوش خوردن صحیح می شود و التهاب و تورم را به دنبال خواهد داشت. این تورم بافتی در دهان ایجاد می کنند که گاهی فرد آن را با سرطان دهان اشتباه می گیرد . یکی از مهم ترین عواملی است که در کیفیت ایمپلنت نقش مهمی دارد.
قبل از عمل به بیمارها آنتی بیوتیک های مخصوصی داده می شود تا خطرات این مشکل را تا حدی کاهش دهند.

ایجاد جراحت و زخم در دهان:

در پروسه عمل گاهی جراحت هایی در دهان ایجاد می شود و بافت دهان آسیب هایی می رساند . برخی از این آسیب ها ممکن است در طولانی مدت باعث مشکلاتی شود.

آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟
عفونت :

عفونت یکی از شایع ترین عوارضی است که تقریبا برای هر عملی به چشم می خورد .در ایمپلنت ممکن است در محل قرار گیری پایه، در شرایطی که بهداشت و مراقبت ها انجام نشود عفونت ایجاد شود. علائم آن تورم، ایجاد زخم و ترشحاتی در دهان است . در صورت مشاهده باید آنتی بیوتیک مصرف شود تا از بخش آن در بدن جلوگیری شود . اما عفونت به هیچ عنوان نمی تواند باعث بروز سرطان شود. در صورتی که زود متوجه آن شوید می توانید به راحتی آن را درمان کنید.

ایا ایمپلنت باعث سرطان می شود ؟
لق شدن پایه:

لق شدن پایه ایمپلنت یعنی از دست دادن استحکام و کیفیت در ایمپلنت پس شایان است که از رخ دادن این اتفاق جلوگیری کنید فقط کافی است مراقبت های بعد از عمل به درستی انجام شود.

شکستگی در تاج دندان :

شکستگی در قسمت تاج یکی از معضلات ایمپلنت است . اگر شکستگی فقط ناحیه تاج باشد مشکلی پیش نمی آید و فقط لازم است روکش آن تعویض شود . اما اگر پایه آسیب ببیند کمی دچار مشکل خواهید شد و شاید حتی نیاز به عمل دوباره داشته باشید.

آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟
عوارض جانبی ایمپلنت :

آسیب دیدن عصب، ایجاد جراحت، خون ریزی، جدا شدن لثه، تورم و التهاب، ایجاد خون مردگی و آسیب دیدن بافت در لثه از عوارض جانبی ایمپلنت است.
هیچ یک از موارد فوق مبنی بر ایجاد سرطان نمی باشد و تا حالا هیچ موردی در این زمینه گزارش نشده است.

کسانی که نمی توانند ایمپلنت کنند:

ایمپلنت هرگز باعث بروز سرطان نمی شود و تا کنون هیچ موردی حاکی از این که شخصی در اثر ایمپلنت به سرطان دچار شده است دیده نشده است . اما برای این اشخاص ممکن است مشکل های دیگیری به وجود آورد.
کسانی که دیابت دارند و به آن رسیدگی نکرده اند.
افراد سیگاری که هنوز از سیگار استفاده می کنند.
افرادی که دچار بیماری های دهان هستند
افرادی که تراکم استخوان مورد نظر را ندارند.
افرادی که دندان های خراب و پوسیده دارند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =