ایا عمل بینی محدودیت سنی دارد ؟

بینی خوش فرم یکی از عوامل موثر در زیبایی صورت است. عمل بینی یکی از شایع ترین و محبوب ترین عمل های زیبایی در چند دهه اخر می باشد. البته مهم است قبل از دست زدن به این عمل اطلاعات کافی و درستی از آن را در دست داشته باشیم .


یکی از سوالات شایعی که ذهن افراد متقاضی را مشغول کرده، این است که ” آیا جراحی بینی محدودیت سنی دارد ؟” در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و آن را کامل بررسی کنیم .

 

بهترین زمان برای عمل بینی :

بهترین زمان برای انجام این عمل زمانی است که فرد سن بلوغ جسمانی را پشت سر گذاشته باشد و صفحه های رشد او کامل بسته شده باشد که این بازه زمانی معمولا بین 20 تا 30 سالگی است .

عمل بینی زیر 18 سالگی :بهترین سن عمل جراحی بینی

همان طور که در متن بالا ذکر شده است بهترین زمان برای انجام عمل بینی بعد از سن بلوغ است . می دانیم که سن تمام شدن بلوغ در دختران بین 16 الی 17 سالگی و پسران 17 تا 18 سالگی است. در صورت انجام آزمایش ها و تایید پزشک متخصص عمل جراحی بلا مانع است .

عوارض عمل بینی در سن کم :

اگر عمل بینی زودتر از زمان مقرر شده انجام شود باعث بروز مشکلاتی می شود .
اگر قبل از تکمیل شدن رشد دست به عمل جراحی بینی بزنید ممکن است مجدد تغییر حالت داشته باشد و گاهی ممکن است فرم بدی بینی شما پیدا کند و گاهی می تواند بر روی رشد صورت تاثیرات منفی بگذارد . در بینی غضروف هایی به نام “غضروف رشد ” وجود دارد که علاوه بر رشد بینی بر روی رشد صورت هم تاثیر دارد . اگر در سن کم دستکاری شود ممکن است باعث ناهنجاری هایی در قسمت صورت شود.

جراحی بینی در سن بالا :

به طور کلی عمل بینی برای افراد بالای 60 سال زیاد توصیه نمی شود زیرا پوست حالت ارتجاعی خود را از دست داده و عمل نمی تواند رضایت فرد را به دست آورد و تغییرات مورد نظر را به وجود نمی آورد و دوره نقاهت بیشتری را به همراه خواهد داشت .
هر چقدر سن بالا تر می رود پوست بیشتر افتادگی پیدا می کند و باعث کمتر شدن قدرت کشش می شود بنابراین نتیجه این عمل را در سن بالا، نمی توان با عمل در رده سنی بین 20 تا 30 سالگی مقایسه کرد.
عمل بینی با بیهوشی همراه است و در سن های بالاتر معمولا اشخاص با بیماری های متعددی رو به رو می شوند که این مواد بیهوشی برای آن ها با عوارض بیشتری نسبت به بقیه افراد همراه خواهد بود .

جراحی بینی در دوران بارداری :

هر نوع عملی که در دروران بارداری نیاز به بیهوشی داشته باشد خطرناک و ممنوع است و برای انجام آن حداقل باید 2 ماه از زایمان بگذرد.

دوره نقاهت عمل جراحی بینی :

5 الی 6 روز اول باید گچ و پانسمان داشته باشید . تورم و کبودی اطاف چشم و صورت حدودا تا یک هفته باقی می مانند و کاملا طبیعی است . همچنین به دلیل تورم داخل بینی، تنفس کمی با مشکل رو به رو خواهد شد. بهتر است تا یک هفته اول از کارهای سخت خودداری کنید. بیشتر افراد بعد از 10 روز می توانند به روال سابق خود برگردنند و کارهای خود را از سر گیرند. تغییرات گاهی از همان اول مشهود است اما تغییرات اصلی چند ماه بعد از عمل پدیدار می شوند .

عوارض عمل زیبایی بینی :

اختلال های در تنفس
اگر جراح بیش از حد، مجاری تنفس را کوچک کرده باشد فرد با مشکلات تنفسی مواجه می شود .
عفونت بعد از عمل جراحی
یکی از شایع ترین مشکلات، عفونت بعد از عمل زیبایی بینی است برای همین بهتر است به منظور جلوگیری از آن بعد از باز کردن گچ آن را به درستی و با سرم های شست و شو کاملا تمیز کنید تا میکروبی در آن باقی نماند .
ایجاد چسبندگی داخل بینی
ایجاد چسبندگی داخل بینی یکی از عوارض شایع عمل جراحی بینی است که سبب اختلال در تنفس می شود. در این صورت با تجویز پزشک باید سیتی اسکن انجام شود تا علت مشکل سریع تر پیدا شود و درمان را آغاز کنند .
مشکلات بویایی
ایجاد مشکلاتی در قسمت بویایی کاملا طبیعی است این اختلال به دلیل وجود ترشحات و التهاب به وجود آمده می باشد.
آبریزش و عطسه
امکان آبریزش و عطسه در این دوره وجود دارد بهتر است تا حد ممکن از دهن عطسه کنید تا فشار داخل بینی را به حداقل برسانید .
ماندن جای چسب بر روی بینی
چسب را با هدف این که بینی فرم مورد نظر را در دوره حالت پذیری حفظ کند استفاده می شود حال اگر این چسب را محکم ببندید، باعث می شود جای آن بر روی بینی باقی بماند .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =