ایمپلنت در شمال تهران

ایمپلنت در شمال تهران


ایمپلنت در شمال تهران ، توسط متخصصین باتجربه انجام می شود. از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره، روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد. امروزه ایمپلنت دندان، بهترین و ماندگارترین درمان جایگزینی دندان های از دست رفته به شمار می آید. ایمپلنت روشی دائمی برای دندان های از دست رفته می باشد. قرار دادن ایمپلنت در دهان هیچ مشکلی برای فرد به وجود نمی آورد و فرد می تواند تا آخر عمر بدون هیچ گونه مشکلی از آنها استفاده کند. ایمپلنت از جنس فلزات مختلف و حتی سرامیک می باشد، اما اغلب از جنس تیتانیوم است. کاشت ایمپلنت در خانم ها از سن 15 سالگی و در آقایان از سن 18 سالگی امکان دارد. در ادامه با این روش بیشتر آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت، پین هایی است که به نام فیکسچر نیز شناخته می شود. ایمپلنت، یک ریشه مصنوعی به شکل پیچ می باشد که به جای ریشه دندان طبیعی در استخوان فک کاشته می شود، تا با استخوان جوش خورده و محکم شود. این فرآیند چندین ماه طول می کشد.
اجزای مختلف ایمپلنت از مواد مختلفی مانند زیرکونیا، سرامیک و تیتانیوم ساخته می شوند. اما ایمپلنت های تیتانیومی بیشترین کاربرد را دارند. زیرا تیتانیوم با سلول های بدن سازگار است. این روش جایگزینی مناسب و دائمی برای دندان های از دست رفته می باشد.
فیکسچر (پست یا پایه ایمپلنت)، اباتمنت (ابزار اتصال فیکسچر به تاج) و تاج یا پروتز دندان مصنوعی از اجزای مختلف ایمپلنت هستند.

ایمپلنت دندان چیست؟
ایمپلنت دندان چیست؟

انواع ایمپلنت

ایمپلنت انواع مختلفی دارد که با توجه به جنس و نوع دندان فرد، متخصص از آن برای دندان های از دست رفته، استفاده می کند. در ادامه به انواع ایمپلنت می پردازیم.

1- فوری یا دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال از مدل سازی کامپیوتر سه بعدی برای بررسی شرایط استخوان فک و موقعیت قرار گیری رشته های عصبی استفاده می کند. دندانپزشک با داشتن این اطلاعات معتبر می‌ تواند عمل کاشت ایمپلنت را با کمترین شکاف در فک طراحی کند. هنگامی که جراح بلافاصله پس از کشیدن دندان، پایه ایمپلنت یا پیچ تیتانیومی را در فک شما قرار دهد، ایمپلنت فوری انجام داده است.
برای ایمپلنت فوری باید عرض و طول استخوان ایده آل بوده و تراکم استخوان هم به حدی باشد که بتوان ایمپلنت را با نیروی 60 نیوتن بست.
پروتز این ایمپلنت باید کوتاه باشد که در هنگام جویدن به فیکسچر فشار وارد نشود. همچنین جنس آن باید از کامپوزیت یا آکریل باشد. بهتر است که ایمپلنت فوری فقط برای 6 دندان قدامی که جنبه زیبایی دارند، انجام شود.
در این روش به بخیه زدن و انتظار 4 تا 6 ماهه برای قرار گرفتن تاج دندان بر روی ایمپلنت، نیاز نیست.

ایمپلنت فوری یا دیجیتال
فوری یا دیجیتال

2- استاندارد یا سنتی

ایمپلنت سنتی در دو مرحله انجام می شود که بین هر مرحله 3 تا 6 ماه فاصله زمانی وجود دارد. این فاصله زمانی با توجه به شرایط سلامتی و نحوه بهبود زخم بیمار متغیر می باشد. ایمپلنت هایی که از نوع آندو استیل هستند، تخلخل ها و منافذی در ساختار پایه خود دارند که به استئوبلاست و بافت های مرتبط با آن اجازه می ‌دهند در این منافذ رشد کنند.

ایمپلنت استاندارد یا سنتی
ایمپلنت استاندارد یا سنتی

3- آندو استیل

رایج ترین و پرکاربردترین نوع ایمپلنت می باشد. این نوع ایمپلنت داخل استخوان فک کاشته می شود، سپس دندان مصنوعی بر روی آن قرار می گیرد. برای عمل های دو مرحله ای از ایمپلنت آندو استیل استفاده می شود. این نوع ایمپلنت پیچ های بسیار ریزی دارد و از جنس تیتانیوم می باشد.

ایمپلنت آندو استیل
آندو استیل

4- اوردنچر

اوردنچر بر پایه ایمپلنت نیز تقریبا همان ساختار ایمپلنت سنتی را دارد. با این تفاوت که پروتز دندانی به جای قرار گرفتن بر روی لثه، روی پایه ایمپلنت قرار می گیرد.

ایمپلنت اوردنچر
اوردنچر

5- زیگوماتیک

از این نوع ایمپلنت زمانی که استخوان فک بالا به شدت از بین رفته و شرایط کاشت ایمپلنت وجود ندارد، استفاده می شود. در ایمپلنت زیگوماتیک، پیوند استخوان انجام نمی شود. بلکه پایه ایمپلنت در استخوان گونه قرار می گیرد.

ایمپلنت زیگوماتیک
زیگوماتیک

6- مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت از یک پایه تیتانیومی که درون استخوان فک کاشته می شود، تشکیل شده است. انتهای این نوع ایمپلنت، یک گوی کوچک و یک سوکت همراه با حلقه پلاستیکی قرار گرفته و وظیفه چسباندن دندان به پایه را برعهده دارد. تمام مراحل کاشت مینی ایمپلنت طی یک جلسه انجام می شود. به همین دلیل به آن ایمپلنت یک روزه نیز می گویند.

مینی ایمپلنت
مینی ایمپلنت

7- ساب پریوستال

افرادی که به علت تحلیل شدید استخوانی و کافی نبودن استخوان (استخوان فک آنها سالم و مقاوم نباشد)، نمی توانند از ایمپلنت اندوستیال استفاده نمایند، از این نوع ایمپلنت استفاده می کنند. ایمپلنت ساب پریوستال بر روی استخوان و زیر بافت لثه قرار می گیرد و مقداری از آن بیرون بافت لثه باقی می ماند و می تواند دندان را نگه دارد. معمولا این نوع ایمپلنت برای فک پایین که کاملا بی دندان و تحلیل شدید دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.
معمولا از ایمپلنت ساب پریوستال برای جراحی‌ های یک مرحله ‌ای استفاده می ‌کنند. همچنین برای افرادی که یک دست دندان مصنوعی کامل داشته باشند، استفاده از این روش کاربردی تر می باشد.

ایمپلنت ساب پریوستال
ایمپلنت ساب پریوستال

انواع ایمپلنت بر اساس نحوه کاشت

1- بر‌ اساس درون کاشتی

معمولا در این ایمپلنت از یک قالب فلزی در زیر بافت لثه استفاده می ‌شود و با استخوان فک اتصال می ‌یابد تا دندان بر روی آن قرار گیرد. افرادی که مشکل حداقل ارتفاع استخوان ایمپلنتی دارند و یا کسانی که نمی ‌توانند از دندان‌ های مصنوعی معمولی استفاده کنند، از این نوع روش برای کاشت دندان استفاده می کنند.

ایمپلنت بر‌ اساس درون کاشتی
بر‌ اساس درون کاشتی

2- فرو رونده

از رایج ترین نوع ایمپلنت، ایمپلنت فرو رونده می باشد. معمولا به ‌صورت پیچ این نوع ایمپلنت را در داخل استخوان فک قرار می ‌دهند. ایمپلنت فرو رونده از طول و عرض متفاوتی برخوردار است که بر اساس شرایط بیمار تعیین می ‌شود. بر روی این کاشت می ‌توان یک یا چند دندان قرار داد.

ایمپلنت فرو رونده
ایمپلنت فرو رونده

3- ایمپلنت چهارچوب راموس

افرادی که از این نوع ایمپلنت استفاده می ‌کنند، در فک پایین استخوان ضعیف ‌تری دارند و نمی ‌توانند ایمپلنت را به صورت ریشه‌ ای انجام دهند. ایمپلنت چهارچوب راموس معمولا در انتها و گوشه ‌های عقب استخوان فک در دهان قرار می ‌گیرد. بعد از آن که بافت لثه التیام یافت، یک میله فلزی در اطراف قسمت‌ های بالایی لثه تعبیه می‌ شود که دندان‌ های مصنوعی ساخته شده متناسب با آن، بر روی این میله قرار گیرند.
این روش انجام ایمپلنت معمولا استخوان فک را تقویت می ‌کند و باعث ثبات آن می ‌شود. همچنین از بروز هر نوع شکستگی در استخوان فک جلو‌گیری می‌ کند.

ایمپلنت چهارچوب راموس
ایمپلنت چهارچوب راموس

مراحل کاشت ایمپلنت

مراحل کاشت ایمپلنت
مراحل کاشت ایمپلنت

کاشت ایمپلنت نوعی درمان سرپایی است و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. ابتدا قبل از کار، دندانپزشک به بررسی وضعیت دهان و دهان می پردازد و عکس های لازم گرفته می شود. همچنین در این مراجعه، کیفیت و حجم استخوان نیز به دقت مورد بررسی قرار می گیرد تا مشخص شود ایمپلنت از پشتیبانی کافی برخوردار خواهد بود یا خیر.

سپس برای درمان، برنامه ریزی و نوبت دهی انجام می شود. مراحل کاشت ایمپلنت به صورت زیر می باشد:

مراحل کاشت ایمپلنت
مراحل کاشت ایمپلنت

1- بی حسی و بی هوشی

پیش از شروع کار، فرد تحت بی حسی موضعی یا بی هوشی قرار می گیرد. گاهی همراه با بی حسی، نیاز به آرام بخش نیز وجود دارد.

2- خارج کردن دندان قبلی

اگر هنوز دندان آسیب دیده کشیده نشده باشد، ابتدا دندان با دقت و ملایمت کشیده می شود تا آسیبی به استخوان و بافت های نرم نرسد.
معمولا در این مرحله پیوند استخوان فک انجام می شود و مواد پیوندی استخوان در داخل استخوان حفره خالی دندان قرار می گیرند. در این صورت دندانپزشک دو تا شش ماه صبر می کند تا استخوان التیام کامل پیدا کند و آماده جراحی شود.
ایمپلنت در فک بالا در عقب دهان جایگذاری می شود. اما گاهی به دلیل کم بودن ارتفاع استخوان فک در این ناحیه و احتمال سوراخ شدن سینوس، عمل لیفت سینوس صورت می گیرد که در آن کف حفره سینوس بالا کشیده شده و زیر آن مواد پیوندی اضافه می شود.

3- سوراخ کردن استخوان

در صورتی که نیازی به تقویت استخوان نباشد، مرحله بعدی پس از کشدن دندان، سوراخ کردن استخوان می باشد. با دریل دندانپزشکی استخوان به اندازه مورد نظر سوراخ شده و ایمپلنت داخل آن قرار می گیرد. سپس سوراخ ایمپلنت با قطعه ای به نام پیچ درپوش بسته می شود.

4- جایگذاری ایمپلنت و بخیه کردن لثه

مرحله بعدی بخیه کردن لثه می باشد. ممکن است دندانپزشک لثه را اطراف ایمپلنت بخیه کند و سر ایمپلنت بیرون بماند، یا لثه را روی ایمپلنت بکشد و بخیه کند تا از ایمپلنت بیشتر محافظت شود.
در حالت دوم، برای نصب روکش دندان باید یک جراحی ساده صورت گیرد تا لثه برش خورده و روی ایمپلنت باز گردد.

5- زمان انتظار برای پیوند استخوان و ایمپلنت

پس از جایگذاری ایمپلنت، بسته به شرایط و کیفیت استخوان، مدت زمانی که باید منتظر بمانید از 2 تا 6 ماه متفاوت است. در این مدت نباید هیچ فشاری بر ایمپلنت وارد گردد. باید بگذارید استخوان رشد کرده و به تدریج به ایمپلنت پیوند بخورد تا ثبات ثانویه در ایمپلنت برقرار شود.

6- قرار دادن اباتمنت

پس از جوش خوردن استخوان و ایمپلنت به یکدیگر، مرحله بعدی یعنی قرار دادن اباتمنت انجام می شود. متخصص، پیچ درپوش ایمپلنت را باز می کند و قطعه ای به نام اباتمنت بر روی ایمپلنت پیچ می نماید. اباتمنت مانند دندان تراشیده ای که قرار است روی آن روکش نصب شود، عمل می کند و پایه ای برای اتصال روکش می باشد.

7- قالب گیری برای ساخت روکش

در این مرحله از ایمپلنتی که بر روی آن اباتمنت نصب شده، قالب گیری می شود تا بر اساس آن روکش دندان ساخته شود.

8- وصل کردن روکش به پایه

پس از آماده شدن روکش برای وصل شدن آن به ایمپلنت مراجعه می کنید. اتصال روکش به ایمپلنت ممکن است با پیچ یا چسب مخصوص باشد.

انواع روش ایمپلنت

ایمپلنت ها در طول، سایز و انواع مختلف انجام می شوند. متخصص بر اساس موقعیت دندان های فرد تشخیص می دهد که کدام نوع ایمپلنت برای آن مناسب تر می باشد. انجام ایمپلنت ممکن است مقداری سختی و درد به همراه داشته باشد. اما بعد از ظاهر دندان مانند دندان های دیگر، طبیعی خواهد بود. ایمپلنت دندان به دو روش یک مرحله ای و دو مرحله انجام می شود.

انواع روش ایمپلنت
انواع روش ایمپلنت

• ایمپلنت یک مرحله ای

معمولا در انجام ایمپلنت به روش یک مرحله ‌ای بعد از اینکه محل پیچ در استخوان فک قرار گرفت، مقداری از استخوان بیرون بافت لثه باقی می ‌ماند. بعد از بهبودی دیگر نیازی به جراحی برای گذاشتن تاج دندان بر روی آن نیست. یعنی ایمپلنت و اباتمنت هر دو در یک مرحله نصب می ‌شوند.
البته این روش تحت تاثیر نیرو‌های داخلی آسیب‌ پذیری زیادی دارد. به همین دلیل باید با احتیاط و به طور صحیح انجام شود تا هیچ مشکلی در فرآیند درمان و روند بهبودی آن ایجاد نشود.

• ایمپلنت دو مرحله‌ ای

ایمپلنت دو مرحله ‌ای از رایج ‌ترین انواع روش ایمپلنت می باشد. در این روش معمولا ایمپلنت در داخل استخوان فک و زیر بافت لثه قرار می ‌گیرد. پس از آن بافت را از طریق بخیه مسدود می‌ کنند تا از هرگونه فشار در حین بهبود و ترمیم نواحی اطراف استخوان فک جلوگیری کند. بعد از تمام شدن زمان بهبودی جراحی اول، شروع به جراحی دوم می‌ کنند تا تاج دندان و ایمپلنت اتصال پیدا کنند.

متخصص ایمپلنت دندان کیست؟

متخصص ایمپلنت دندان و پروتز، دندانپزشکی می باشد که علاوه بر سپری نمودن دوره 6 ساله دندانپزشکی عمومی، دوره 3-4 ساله تخصصی را گذرانده است. در این دوره دانشگاهی، برای افراد بسیاری ایمپلنت و پروتز را انجام داده و در آن رشته به تجربه و تبحر کافی دست یافته است.

متخصص ایمپلنت دندان کیست؟
متخصص ایمپلنت دندان کیست؟

مزایا ایمپلنت

ایمپلنت دندان یکی از سریع ترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است و اگر مشکل کلی در سلامت جسمانی و استخوان های فک وجود نداشته باشد، به سرعت می توان آنها را جایگزین دندان های از دست رفته کرد.
ایمپلنت مزایای زیادی برای دندان دارد. از جمله آن می توان به افزایش زیبایی، طول عمر بالای آن (در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان)، افزایش اعتماد به نفس و ثابت بودن ایمپلنت اشاره نمود. همچنین ایمپلنت به حفظ ظاهر و برجسته شدن طرح لبخند کمک می کند و عملکرد را برای جویدن بهبود می بخشد.
ایمپلنت مانع از کج شدن یا حرکت دندان ها می شود و به حفظ بافت استخوانی فک کمک می نماید. این روش درمانی به حفظ سلامتی دهان و دندان کمک کرده و به هیچکدام از ساختارهای دهان آسیب نمی رساند.

مزایا ایمپلنت
مزایا ایمپلنت

معایب و عوارض ایمپلنت

ایمپلنت علاوه بر مزایا دارای معایب و عوارض نیز می باشد. عوارض ایمپلنت دندان می تواند کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد که برخی از این عوارض به دلیل مراجعه به افراد غیر متخصص به وجود می آید. علاوه بر این رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان هم عامل دیگری می باشد که می تواند شما را هر چه سریعتر از شر عوارض ایمپلنت دندان خلاص کند.
از خطرات و عوارض ایمپلنت دندان می توان عفونت در محل کاشت، امکان آسیب به سایر دندان ها، آسیب عصبی که می تواند باعث درد، بی حسی، سوزن سوزن شدن لثه ها، لب ها و چانه فرد شود را نام برد.

اما از معایب ایمپلنت دندان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

معایب و عوارض ایمپلنت
معایب و عوارض ایمپلنت

• ایمپلنت هزینه بالایی دارد.
• گاهی اوقات نیاز به جراحی های متعدد می باشد.
• ایمپلنت درد و احساس نارحتی را به همراه دارد.
• صورت و لثه بعد از جراحی دارای تورم هستند.
• در اطراف ناحیه عمل شده، کبودی هایی نیز وجود دارد.
• زمان بهبودی، طولانی است.
• ایمپلنت پس از عمل جراحی، خونریزی به همراه دارد.
• بیمه درمانی، ایمپلنت را پوشش نمی دهد. زیرا نوعی عمل زیبایی به حساب می آید.
• ممکن است دهان بوی بدی داشته باشد.

چه افرادی نمی توانند از ایمپلنت برای دندان های خود استفاده کنند؟

همه افراد نمی توانند از کاشت ایمپلنت استفاده کنند. برای برخی از افراد به منظور حفظ سلامتی شان انجام این کار ممنوع است. افرادی که دیابت دارند و نمی توانند آن را کنترل کنند، کسانی که سکته قلبی داشته اند یا در خطر سکته قرار دارند و افرادی که درمان هایی مانند شیمی درمانی انجام می دهند، نمی توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند. همچنین برای خانم های باردار، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، افراد دارای اعتیاد (یا افرادی که نمی توانند سیگار را ترک کنند)، کسانی که تحت رادیوتراپی برای درمان سرطان قرار دارند و افراد دارای ضربان قلبی نامنظم (آریتمی) ایمپلنت دندان ممنوع می باشد. افرادی که پوکی استخوان دارند و در دراز مدت بیس فسفونات مصرف می کنند، نیز نمی توانند از ایمپلنت دندان بریا درمان استفاده نمایند.

سن مناسب برای ایمپلنت

پس از 18 سالگی هیچ مانع و مشکلی برای انجام ایمپلنت وجود ندارد و تا هر سنی می توان آن را انجام داد. زیرا تا این سن اسکلت صورت، شکل کامل خود را پیدا می کند. در غیر این صورت، امکان دارد در آینده به دلیل رشد فک و صورت، ایمپلنت کوتاه تر به نظر برسد.
در سنین پایین تر برای تک دندان می شود ایمپلنت دندانی را انجام داد. ولی باید پروتز ایمپلنت دندانی بعد از 18 سالگی تعویض شود تا اندازه آن با دندان های مجاور تناسب داشته باشد.

سن مناسب برای ایمپلنت
سن مناسب برای ایمپلنت

مراقبت های بعد از ایمپلنت

مراقبت هایی که بعد از ایمپلنت دندان باید انجام دهید، عبارتند از:

• پس از انجام ایمپلنت تا یک روز از مسواک زدن پرهیز شود.
• تا 8 ساعت بعد از انجام ایمپلنت، دهان خود را نشویید.
• بهتر است روز بعد از جراحی، از دهان شویه استفاده گردد. بهترین محلول برای شستشوی دهان کلرهگزیدین روزی 3 مرتبه می باشد.
• بعد از ایمپلنت تا 3 روز از کشیدن سیگار، نوشیدن چای و قهوه خودداری نمایید.
• به طور کلی استفاده از سیگار، مواد مخدر و مشروبات الکلی باعث می شود که ایمپلنت به صورت کامل موفقیت آمیز نباشد.
• بعد از ایمپلنت از نخ دندان، مسواک و خمیر دندان های مخصوص ایمپلنت استفاده شود. ایمپلنت مانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارد. زیرا پلاکت های میکروبی باعث عفونت لثه می شوند.
• پس از انجام ایمپلنت در صورتی که بی حسی تمام شده باشد، می توانید آب بنوشید.
• حداقل به مدت 2 هفته از نوشیدن مایعات با نی خودداری شود.
• از نوشیدن مایعات و غذاهای گرم خودداری کنید.

هزینه ایمپلنت

هزینه ایمپلنت با توجه به فاکتورهای متفاوتی تعیین می شود. از جمله آنها می توان برند ایمپلنت، نوع آن، نوع روش انجام ایمپلنت، روکش دندان و … را نام برد. اینکه ایمپلنت توسط پزشک متخصص یا عمومی انجام می شود، نیاز به پیوند استخوان دارد یا خیر، نیاز به سینوس لیفت (بالا بردن سینوس) و … نیز از فاکتوهایی هستند که بر روی قیمت ایمپلنت تاثیر می گذارند. قیمت ایمپلنت به شرایط دندانی فرد نیز بستگی دارد که بعد از ویزیت توسط متخصص ایمپلنت مشخص می گردد.

هزینه ایمپلنت
هزینه ایمپلنت

ایمپلنت در شمال تهران

ایمپلنت در شمال تهران زیر نظر متخصص باتجربه انجام می شود. همچنین انجام آن، قیمت مناسبی دارد. ایمپلنت در شمال تهران با عمل جراحی در استخوان فک قرار می گیرد و مانند ریشه های واقعی دندان های از دست رفته عمل می کند. زیرا تیتانیومی که در ایمپلنت ‌ها استفاده می‌ شود با استخوان فک جوش می خورد، ایمپلنت ‌ها در دهان شما حرکت نکرده و سر و صدایی را ایجاد نمی‌ کنند یا اینکه به استخوان ‌های شما آسیب نمی رسانند. این‌ ها مشکلاتی هستند که ممکن است پل‌ های ثابت دندانی یا دندان ‌های مصنوعی برای شما به وجود بیاورند. موادی که در ایمپلنت در شمال تهران استفاده می‌ شود مانند دندان‌ های اصلی شما که پل‌ های دندانی را نگه می ‌دارند، دچار پوسیدگی نمی ‌شوند.
اگر شما نیز دندانی دارید که آسیب دیده است و به درمان دائمی نیاز دارید، ایمپلنت در شمال تهران را انتخاب نمایید. جهت انجام ایمپلنت در شمال تهران به مرکز آن مراجعه کنید.

ایمپلنت در شمال تهران
ایمپلنت در شمال تهران

کلینیک ایمپلنت در شمال تهران

کلینیک ایمپلنت در شمال تهران از دستگاه های به روز و پیشرفته برای فعالیت خود استفاده می کند. همچنین در این کلینیک از مواد درجه یک و با کیفیت برای درمان استفاده می شود. تمام وسایل موجود در کلینیک ایمپلنت در شمال تهران، استریلیزه شده هستند. در این کلینیک، پرسنل ها در کمال احترام ادب با مراجعین رفتار می کنند و آنها را راهنمایی می نمایند. کلینیک ایمپلنت در شمال تهران، بهداشت را رعایت می کند و دارای محیطی آرام و تمیز می باشد. اگر شما قصد دارید برای درمان دندان های آسیب دیده خود اقدام کنید، برای مشاوره به کلینیک ایمپلنت در تهران مراجعه نمایید.

کلینیک ایمپلنت در شمال تهران
کلینیک ایمپلنت در شمال تهران

سوالات متداول

1- آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

در حین جراحی تحت بی حسی موضعی قرار دارید، پس دردی نخواهید داشت. اما پس از رفع شدن بی حسی، درد و ناراحتی در افرا مختلف، متفاوت می باشد. درد ایمپلنت پس از رفع بی حسی مانند درد دندان کشیدن است.
شما با سرما دهی (گذاشتن یخ پیچیده شده داخل حوله بر روی پونه) می توانید درد و ورم را کمتر کنید. همچنین مصرف مسکن به برطرف شدن درد کمک می کند.

2- طول عمر ایمپلنت چقدر است؟

ایمپلنت طوری طراحی شده که سال های زیادی عمر می کند و عمر بالاتر از 25 سال برای آن در نظر گرفته می شود. به همین دلیل کاشت ایمپلنت یک راهکار دائمی برای جایگزینی دندان های از دست رفته به حساب می آید. زیرا روش های دیگر مانند بریج و دندان مصنوعی عمری بین 5 تا 15 سال دارند و پس از آن باید تعویض شوند. اما ایمپلنت در بسیاری از موارد دیگر نیازی به تعویض نداشته و تا آخر عمر شما را همراهی می کند.

3- آیا امکان جایگزینی ایمپلنت از دست رفته وجود دارد؟

درصد موفقیت ایمپلنت حدود 98 درصد است. ولی در شرایطی که ناموفق باشد، معمولا امکان جایگزینی مجدد ایمپلنت از دست رفته با یک ایمپلنت دیگر وجود دارد. جایگزینی ایمپلنت از دست رفته معمولا با بازسازی استخوان می باشد.

4- آیا کاشت ایمپلنت نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد؟

خیر، کاشت ایمپلنت به جز موارد نادر یک جراحی سرپایی در مطب دندانپزشکی است.

5- هزینه ایمپلنت چقدر است؟

هزینه ایمپلنت با توجه به فاکتورهای متفاوتی تعیین می شود. از جمله آنها می توان برند ایمپلنت، نوع آن، نوع روش انجام ایمپلنت، روکش دندان و … را نام برد. اینکه ایمپلنت توسط پزشک متخصص یا عمومی انجام می شود، نیاز به پیوند استخوان دارد یا خیر، نیاز به سینوس لیفت (بالا بردن سینوس) و … نیز از فاکتوهایی هستند که بر روی قیمت ایمپلنت تاثیر می گذارند. قیمت ایمپلنت به شرایط دندانی فرد نیز بستگی دارد که بعد از ویزیت توسط متخصص ایمپلنت مشخص می گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 2 =