ایمپلنت چقدر طول می کشد ؟

ایمپلت یکی از روش های نوین کاشت دندان است و پر کردن جاهای خالی دندان ها با روشی استاندارد است که زیبایی شما را به طبیعی ترین و با کیفیت ترین حالت ممکن به شما بر می گرداند .

ایمپلنت دندان به این صورت است که یک پایه پیچی شکل در داخل استخوان فک جا گذاری می کنند که بعد از جوش خورد بتواند تاج را به خوبی نگهدارد. در این روش نیازی به دندان های کناری برای تکیه نیست و داخل فک جوش می خورد.

ایمپلنت چقدر طول می کشد ؟

این سوال همیشه ذهن متقاضی ایمپلنت را درگیر می کند. برای پاسخ به این سوال باید مواردی را در نظر گرفت. به طور کلی این فرآیند 3 فاز دارد این عوامل شامل موارد زیر می شوند :

فاز اول ایمپلت -ارزیابی-

ابتدا دکتر دندان پزشک از تراکم دندان های بیمارسیتی اسکن می خواهد تا به وضعیت او پی ببرد و در صورت داشتن مشکل آن را با عواملی چون کشیدن دندان و پیوند استخوان حل کند . وقتی که مشکلی وجود نداشت دیگر ، وارد مرحله دوم می شود.

فاز دوم ایمپلنت -قرار گیری پایه ایمپلنت –

در مرحله دوم نوبت به قرار دادن پایه اصلی ایمپلنت است . این پایه حالت پیچی دارد که داخل استخوان فک با عمل جراحی قرار می گیرد. این عمل حدودا 1 الی 2 ساعت طول می کشد و به سلامت دهان و همچنین تعداد پایه ها بستگی دارد. در این زمان استخوان فک به دور پایه ها نفوز می کند و آن ها را محکم در خود نگه می دارند .
بعد از آن باید پایه ها کاملا در فک جوش بخورند و کامل محکم و ثابت شوند حدودا 6 الی 12 هفته طول می کشد . جنس این ایمپلنت ها از تیتانیوم است و دلیل این که ایمپلنت ها را از این ماده درست می کنند این است که خواص طبیعی داشته باشند تا در فک زودتر جوش بخورند و سازگار شوند.
یکی از عواملی که باید در زمان نقاهت رعایت کرد این است که نباید غذا های سفت یا چیز هایی که موجب شکستگی و عفونت می شوند را استفاده کرد. در غیر این صورت پایه گذاری مجدد باید تکرار شود.

ایمپلنت چقدر طول می کشد ؟
فاز سوم ایمپلنت – قرار گیری تاج –

پس از این که پایه تیتانیومی کاملا ثابت و محکم در استخوان می شود وارد مرحله آخر می شویم . در این مرحله ابتدا از دهان مریض یک قالب گرفته می شود و با توجه به آن تاج ایمپلنت ساخته می شود و روی پایه قرار می گیرد. این مرحله حدودا 2 هفته طول می کشد .
شما می توانید در این مرحله رنگ و جنس روکش ها را با توجه به شرایط و علایقتون انتخاب کنید.روکش ها جنس های مختلفی مانند چینی، پرسلن و چینی دارند.

ایمپلنت چقدر طول می کشد ؟

ایمپلنت چقدر طول می کشد ؟

مدت زمان ایمپلنت :

به طور کلی ایمپلنت پرسه نسبتا طولانی است و برای حفظ کیفیت آن نیازمند صبر است.عمل ایمپلنت 30 الی 120 دقیقه طول می کشد. ایمپلنت ها تقریبا بین 10 تا 15 سال کارایی دارند در این مدت فقط باید بهداشت دهان خود را با کارهایی مثل مسواک زدن به صورت منظم و استفاده از نخ دندان و دهان شویه حفظ شود.

فواید ایمپلنت :

ایمپلت از بریچ بسیار محکم تر است و در صورتی که کامل در فک جوش خورده باشد و ثابت شده است از دوام بالایی بر خوردار است.
ایمپلنت کاملا شبیه دندان طبیعی است و زیبایی لبخند شما را حفظ می کند و کسی متوجه آن نمی شود و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می شود .
از فرسایش استخوان فک به دلیل خالی بودن جای دندان جلوگیری می کند. بریج و دندان مصنوعی نمی توانند مانند ایمپلنت از این تخریب جلوگیری کند .
با دندان مصنوعی افراد گاهی با مشکلاتی در تکلم مواجه می شوند اما ایمپلنت به دلیل این که کاملا شبیه به دندان طبیعی است چالشی در تکلم ایجاد نمی کند.
با ایمپلنت بدون هیچ نگرانی هر غذایی دوست دارید می توانید مصرف کنید اما با دندان مصنوعی نمی توانید به همین راحتی هر غذایی را بجوید و گاهی اوقات با مشکلاتی رو به رو می شوند.
تمیز کردن آن ها از دندان مصنوعی بسیار راحت تر و ساده تر است .
باعث حفظ سلامت دندان های مجاور و لثه می شود .
در اطراف دندان مصنوعی احتمال جمع شدن باکتری خیلی بیشتر از ایمپلنت است . ایمپلنت احتمال پوسیدگی و مشکلات لثه را به حداقل کاهش می دهد.

معایب ایمپلنت :

هزینه نسبتا زیاد : ایمپلنت نسبت به بقیه روش ها هزینه های بیشتری دارد در نگاه اول یک عیب به حساب می آید اما متوجه خواهیم شد که در طول زمان کاملا مقرون به صرفه است و فقط یک بار هزینه می کنید و تا 10 الی 15 سال استفاده می کنید که با توجه به ماندگاری آن منطقی به نظر می آید.
شکستن بدنه ایمپلنت : احتمال شکشتن بدنه ایمپلنت بسیار کم و تقریبا نادر است اما ممکن است بر اساس فشار و ضربه خیلی شدید این اتفاق رخ دهد و اگر بشکند امکان تعویض وجود ندارد.
لق شدن روکش: گرچه روکش بسیار محکم است اما ممکن است به مرور زمان و وارد شدن فشار زیاد لق شود اما می توان با مراجعه به پزشک به راحتی دوباره روکش جدیدی برای آن گذاشت و جای نگرانی وجود ندارد.

عواملی که ایمپلنت را با مشکل رو به رو می کند :

عدم داشتن مهارت دندان پزشک در جا گذاری پایه
داشتن حساسیت به ایمپلنت
مصرف دخانیات
داشتن مریضی هایی مانند دیابت
ضعف در سیستم ایمنی بدن
داشتن مشکلاتی در بهداشت دهان
کافی نبودن تراکم استخوان فک
تاثیرات منفی شیمی درمانی
پوکی استخوان

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =