عمل بینی

عمل جراحی بینی در چند دهه اخیر طرفداران زیادی داشته است و متقاضی های آن روز افزون هستند. این عمل جراحی تاثیر شایانی بر زیبایی صورت ما دارد البته ما علاوه بر جنبه زیبایی آن باید جنبه سلامت را هم در نظر بگیریم .

گاهی برای بعضی افراد انجام عمل هایی مانند عمل زیبایی بینی خوب نیست و می توانند باعث به خطر افتادن سلامت جسمی آن ها می شوند . ما در این مقاله می خواهیم به این سوال مهم و حیاتی که ” عمل جراحی برای چه افرادی خطرناک و ممنوع است ؟ ” پاسخ دهیم.

عمل بینی
افراد زیر سن قانونی :

در دسته اول کسانی قرار می گیرند که زیر سن مقرر شده (دختران بالای 17 سال و پسران بالای 18 سال ) هستند . زیرا رشد آن ها تکمیل نشده است و عمل زود هگام می تواند باعث بروز برخی ناهنجاری ها می شود.

افراد مبتلا به دیابت :

افراد دیابتی اصلا مورد مناسبی برای انجام این نوع عمل ها نیستند زیرا بیشتر آن ها مشکلات قلبی و کلیوی دارند و زخم های آن ها دیر تر از حالت معمول خوب می شوند و احتمال مبتلا شدن آن ها به عفونت بالاتر است . روند عمل برای این دسته از افراد بسیار پر دردسر خواهد بود.

بیمارای قلبی و عروقی :

در پروسه عمل بینی، نیاز به بیهوشی عمومی است و احتمال دارد بدن این افراد واکنش منفی نسبت به آن نشان دهد و برایشان مشکل های زیادی ایجاد شود .
برخی افراد در این باور هستند که این عمل برای کسانی که مشکل قلبی و عروقی دارند خطرناک است و تا حد امکان، از انجام آن باید خودداری کنند وعده ای هم باور دارند که نه تنها خطرآفرین نیست بلکه به بیماران قلبی و عروقی تا حد زیادی هم کمک می کند زیرا دستگاه تنفسی و قلب به هم مرتبط هستند و بهبود کیفیت در تنفس می تواند به قلب کمک شایانی کند. بهتر است قبل از انجام این عمل با توجه با نوع مریضی که دارید با پزشک متخصص حتما مشورت کنید .

کم خونی :

به طور کلی این عمل با خون ریزی زیادی همراه نیست و اگر مشکل کم خونی شما حاد و خیلی زیاد نباشد با تایید پزشک بلا مانع است اما اگر میزان کم خونی شما زیاد باشد حتما باید تحت نظر پزشک ابتدا درمان شوید و بعد دست به عمل جراحی بینی بزنید. هنگام عمل جراحی بینی ماده بیهوشی تزریق می کنند که علاوه بر بی حسی و بیهوشی موجب تنگ شدن رگ ها می شود بنابراین خطر خون ریزی را کاهش می دهد . کم خونی در خانم ها به دلیل قاعدگی شایع تر است به همین دلیل پیگیری آن واجب تر می باشد.
واجب است قبل از عمل جراحی بینی آزمایش های مورد نظر مانند آزمایش خون انجام شود . در آزمایش خون سطح هموگولبین مشخص شده و اگر کمتر از 10 باشد شخص قادر به انجام عمل نمی باشد.

مشکلات تنفسی :

یکی از خطرناک ترین معضلات مشکلات تنفسی شدید مانند آسم و تنگی نفس است که با تزریق داروی بیهوشی احتمال دارد که شخص دچارمشکلاتی شود.

 

مواردی که باید حتما با پزشک درمیان بگذارید :

اگر دارو خاصی مصرف می کنید آن را در لیستی بنوسید و حتما آن را به پزشک نشان دهید .
اگر بیماری یا علائم خاصی دارید حتما بیان کنید و آزمایش های مورد نظر را در صورت لزوم انجام دهید.
هر سوالی که در زمینه عمل زیبایی بینی دارید حتما از پزشک معالج بپرسید .
سعی کنید علاوه بر آمادگی جسمانی، آمادگی روحی هم داشته باشید و اگر استرس یا مشکلی دارید راجب به آن صحبت کنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یازده =