هزینه های جراحی فک

جراحی فک چیست؟


افرادی هستند که ناهنجاری هایی در ناحیه فک دارند . یرای مثال فک پایین آن ها جلوتر از فک بالا است و با برعکس آن . این ناهنجاری ها علاوه بر این که زیبایی صورت شما را می گیرد باعث بروز مشکلاتی چون سایدگی دندان ها، اختلالات تنفسی، ایجاد مشکل در صحبت کردن، ایجاد مشکل در بلع، درد های پی در پی می شود. تمام این مشکلات با عمل جراحی فک حل می شود و اعتماد به نفس به شما بازگردانده می شود.

افراد نیازمند به جراحی فک:

کسانی که فک پایین آن ها جلو هستند و یا کسانی که فک پایین آن ها عقب است، افرادی که انحراف دارند در فک پایین، تنگی شدید فک بالا ، افرادی که هنگام لبخند مقدار زیادی از لثه شان دیده ، اختلال در تنفس، افرادی که مشکل در جویدن و بلع غذا دارند، وجود تومور در فک ، برخی مشکلات مادرزادی، رشد غیر طبیعی فک، عدم تقارن صورت، اختلال در مفاصل و … باید سریعا خود را به دندانپزشک نشان دهند.

سن مناسب برای جراحی فک :

بهترین زمان برای جراحی فک هنگامی است رشد استخوان های فک به پایان رسیده باشد پس در نتیجه بهترین زمان بعد از سن بلوغ می باشد . به طور کلی بهترین زمان برای انجام جراحی فک بین 18 الی 25 سالگی است. اگر مشکل بیمار حاد باشد سن متقاضی دیگر مهم نخواهد بود و در هر سنی آن را عمل می کنند.
هزینه و قیمت جراحی فک چقدر است ؟
یکی از سوالات متداول که ذهن متقاضی را درگیر کرده است، هزینه و قیمت جراحی فک می باشد . عوامل زیادی بر هزینه جراحی فک تاثیر گذار است که از مهم ترین آن ها می توانیم از خدمات بیمه و انوع بیمارستان می توان نام برد.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه جراحی فک:

اتودنسی:

برخی بیماران قبل از اقدام برای انجام عمل فک باید یک دوره ارتودنسی بگذرانند . در اکثر مواقع فرد باید ارتودنسی انجام دهد و هزینه این کار به طور کلی به 2 عامل شدت ناهنجاری فک و قیمت مواد استفاده شده می باشد.

تصویربرداری :

برای نتیجه گیری بهتر لازم به تصویر برداری است . تصویربرداری اشعه “ایکس” ، سی تی اسکن سه بعدی و نمونه های کامپیوتری از جمله مواردی است که لازم است قبل از جراحی فک انجام شود.

 

بیمارستان و پزشک هوشبری:

بیمارستان و دستمزد پزشک هوشبر تقریبا یکی از عوامل پر هزینه است . در بیمارستان های دولتی هزینه به مرتب کمتر از بیمارستان های خصوصی استو هزینه هایی مانند آزمایش ها ، اتاق عمل و… همگی در هزینه ها تاثیر مستقیم می گذارند همچنین جراح با توجه به مهارت و سابقه هزینه دریافت می کند . بیماران معمولا یک روز در بیمارستان باید بستری شوند.

بیمه:

بیمه هزینه های عمل زیبایی را تقبل نمی کند و تنها اگر این عمل جراحی ریشه درمانی داشته باشد و برای شخص این ناهنجاری مشکل ایجاد کرده باشد مشمول بیمه می شود.

هزینه های جراحی فک :

جراحی فک به تنهایی و بدون هزینه هزینه های اضافی حدودا بین 35 الی 45 میلیون می شود . البته به دلیل نوسانات زیاد در کشور عزیزمان این نرخ ثابت نخواهد بود و با توجه به شرایط فقط یک رقم تقریبی می باشد .

پیچ وپلاک فک :

در پروسه جراحی فک لازم است قسمت های جا به جا شده استخوان فک با ابزاری مانند پیچ و پلاک بهم متصل می شوند و در محل مورد نظر فیکس می شوند. هزینه این متریال معمولا با جراحی فک محاسبه می شود .

بیمارستان های آموزشی :

در بیمارستان های آموزشی متقاضی در لیست انتضار ثبت نام می کند و پس از این که نوبت عمل او رسید توسط یکی از دانشجویان دوره تخصصی عمل می شود . این نوع عمل های جراحی برای آموزش دانشجویان است و برای همین هزینه نسبتا کمتری به همراه دارد و بر اساس الگویی به نام “ضریب کا” محاسبه می شود.

چگونه می توانیم هزینه های جراحی فک را کاهش دهیم:

عمل جراحی فک برای بسیاری از افراد زیاد می باشد و نمی توانند به راحتی آن را تقبل کنند . راه هایی برای کاهش هزینه های جراحی فک وجود دارد که به آن ها می پردازیم:

عمل در بیمارستان های دولتی یا آموزشی:

این بیمارستان ها معمولا هزینه کمتری دریافت می کنند و همچنین بیمارستان های دولتی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

استفاده از تخفیف ها:

برخی کلینیک ها تخفیف های ویژه ای در بازه زمان های متفاوتی در نظر می گیرند که می توانید ار آن ها استفاده کنید.

بیمه تکمیلی:

اغلب افراد برای انجام خدمات درمانی مختلف خود تحت پوشش شرکت‌های بیمه متفاوتی هستند که با استفاده از تعرفه‌هایی که ارائه می‌دهند، تا حدود زیادی از هزینه‌های درمانی آنها کاسته می‌شود. هزینه جراحی ارتوگناتیک نیز از جمله درمان‌هایی است که در مواردی که با اهداف درمانی انجام شود، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و از این طریق می‌توان هزینه این جراحی را کاهش داد.

هزینه جراحی فک با بیمه تکمیلی :

برای متقاضیان جراحی فک این سوال همیشه پیش می آید که آیا بیمه همه نوع جراحی فک را تقبل می کند؟ بیمه تنها خدماتی را قابل پوشش قرار می دهند که مربوط به زمینه درمانی باشد .جراحی فک اگر به منظور اهداف زیبایی انجام شود بیمه آن را تحت پوشش قرار نمی دهد اما اگر برای درمان باشد بیمه ان را می پردازد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =