ایمپلنت

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت، در چند دهه اخر یکی از راه های مناسب برای جای گزینی دندان از دست رفته است. راه های گوناگونی برای به دست آوردن زیبایی لبخند مانند انواع بریج و دندان ممصنوعی و ایمپلنت وجود دارد اما بهترین گزینه در این میان قطعا ایمپلنت است. با این روش به طبیعی ترین و با کیفیت ترین روش ممکن دندان خود را به دست آورید. ایمپلنت در 3 مرحله انجام می شود : مرحله اول ارزیابی دندان ها است که دندانپزشک ابتدا معاینه های اولیه را انجام می دهد سپس از بیمار آزمایش های مورد نیاز را می خواهد سپس در صورت بروز مشکل آن را برطرف می کند برای انجام ایمپلنت بسیار مهم است که تراکم استخوان مناسبی داشته باشیددر آخر هم توضیحات لازم را در زمینه روند درمان به بیمار می گوید سپس وارد مرحله دوم می شویم. در مرحله دوم پایه ایمپلنت در فک با یک عمل جراحی جا گذاری می شود. پایه ایمپلنت ، یک پایه پیچ مانند از جنس تیتانیوم است که با یک عمل جراحی حدودا 30 الی 120 دقیقه ای در فک جا گذاری می شود. بعد از عمل جراحی باید به پایه فرصت داد تا خود را با فک سازگار کند و فک اطراف پایه را احاطه کند و درهم جوش بخورند تا پایه پلاتینیومی کاملا در فک ثابت شود. این کار حدودا 3 ماه طول می کشد برای داشتن ایمپلنت با کیفیت عالی شایان اهمیت است که صبور باشد و عجله نکنید . مرحله آخر ، قرار گیری تاج یا روکش بر روی ایمپلنت است . شما می توانید بر اساس شرایط و سلیقه رنگ و جنس روکش خود را انتخاب کنید . در این مرحله پزشک معالج از دندان شما یک قالب می گیرد و سپس بر اساس آن تاج را درست می کنند و روی پایه سوار می کند این مرحله حدودا 2 هفته طول می کشد.

ایمپلنتمزیت های ایمپلنت و دلایل محبوبیت آن :

ایمپلنت نسب به دیگر روش ها از ماندگاری دائمی برخوردار است و به شما حس دندان طبیعی را القا می کند . برای انجام ایمپلنت دندان نیازی نیست که دندان های بغل را به عنوان پایه استفاده کرد مانند بریج . علاوه بر این که ایمپلنت هیچ عوارضی ندارد بلکه بسیار مفید هم است .زیرا نمی گذارد که فک بر اثر خالی ماندن جای دندان تضعیف شود. همچنین ایمپلنت به دلیل جنس و ساختار خراب نمی شود و باعث خرابی دندان های دیگر هم نمی شود.

مزایای ایمپلنت:

بهبود در بلع
بازگرداندن اعتماد بنفس
ماندگاری دائمی
حفظ سلامت دندان
جلوگیری از تحلیل فک
تمیز کردن بسیار آسان
عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان !
عواملی چون جنس، کشور سازنده، نوع متریال، مدت زمان درمان ومهارت پزشک متخصص بستگی دارد. بعضی مواقع نیاز است بیمار پیوند استخوان شود و یا عوامل دیگری برای آماده سازی فک که این موارد باعث بالا رفتن هزینه در ایمپلنت می شود . همچنین به تعداد ایمپلنت هم مرتبط است و هرچه تعداد بیشتری ایمپلنت لازم داشته باشید هزینه های شما بیشتر خواهد شد.

قیمت و هزینه ایمپلنت در سال 1401 :

قیمت و هزینه ایمپلنت
– در صورت استفاده از روکش زیر کنیا به جای پی اف ام به ازای هر واحد 1.000.000 تومان هزینه مازاد دریافت می شود

قیمت و هزینه ایمپلنت

 

قیمت و هزینه ایمپلنت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =