قبل و بعد از عمل بینی چی بخوریم؟

قبل از برنامه ریزی جراحی بینی، باید با جراح خود ملاقات کنید تا در مورد عوامل مهمی که تعیین می­‌کند چگونه عمل جراحی برای شما بهتر عمل می­‌کند، بحث کنید. این جلسه ویزیت به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • معاینه بدنی:

پزشک یک معاینه فیزیکی کامل از جمله آزمایشات آزمایشگاهی مانند آزمایش خون را انجام می­‌دهد. معاینه فیزیکی به پزشک شما کمک می­‌کند تا تعیین کند که چه تغییراتی باید انجام شود و ویژگی‌های فیزیکی شما به عنوان مثال، ضخامت پوست یا قدرت غضروف در انتهای بینی به چه اندازه است، زیرا بر نتایج شما تأثیر می­‌گذارد. معاینه فیزیکی همچنین برای تعیین تأثیر جراحی بینی بر تنفس شما مهم است.

  • غذا و دارو

2  هفته قبل از عمل بینی از داروهای حاوی آسپرین یا ایبوپروفن اجتناب کنید. این داروها ممکن است خونریزی را افزایش دهند. فقط از داروهایی استفاده کنید که توسط جراح تأیید یا تجویز شده باشد. اگر سیگار می­‌کشید، سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن روند بهبودی پس از جراحی را کند می­‌کند و شما را مستعد ابتلا به عفونت می‌­کند.

ممنوعیات قبل و بعد از جراحی بینی

  1. قطع مصرف آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و مکمل های گیاهی دو هفته قبل و دو هفته پس از جراحی بینی ضروری است.
  2. دخانیات و نیکوتین می‌­توانند باعث تنگ شدن عروق خونی شوند و همچنین گردش خون را مختل کنند، بنابراین حداقل 2 هفته قبل از عمل بینی از مصرف آن خودداری کنید.
  3. 2 ساعت قبل از عمل، از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  4. روز قبل از عمل مقدار زیادی آب بنوشید.
  5. توصیه می­‌کنیم از آرنیکا و بروملین به مدت دو هفته قبل و بعد از عمل استفاده کنید.
  6. کافئین دشمن نتایج خوب جراحی هستند و باید از آن قبل و بعد از جراحی بینی اجتناب شود.
  7. بلغور جو دوسر آرام بخش است و سرشار از فیبر است. سبزیجات خوب پخته شده مانند هویج یکی دیگر از گزینه‌های خوب است و می‌­تواند تغذیه سوپ شما را تقویت کند.

بعد از عمل جراحی بینی چه بخوریم

در 24 ساعت اول پس از جراحی بینی، باید غذاهای خنک و ملایم مانند نوشابه و زنجبیل مصرف کنید تا عوارض جانبی بیهوشی به حداقل برسد. طی چند روز آینده، غذاهای نرم مانند پوره سیب زمینی، اسموتی، بلغور جو دوسر، سوپ توصیه می‌­شود. از خوردن غذاهای گرم و نوشیدنی ها و غذاهای تند باید اجتناب کرد زیرا می‌­توانند رگ‌های خونی را گشاد کرده و در نتیجه تورم و کبودی را افزایش دهند. در هفته اول، توصیه می‌شود از غذاهایی که جویدن آن‌ها دشوار است خودداری کنید. در هفته دوم پس از جراحی، می­‌توانید رژیم عادی خود را از سر بگیرید.

غذاهای تند:

خوردن غذاهای تند فواید زیادی دارد، حتی التهاب را کاهش می‌­دهد. اما در 24 ساعت اول پس از بیهوشی می‌­تواند حالت تهوع ایجاد کند. بهتر است حداقل یک هفته صبر کنید تا از هرگونه بیماری یا عوارض جانبی جلوگیری شود.

غذاهای سدیم بالا:

سدیم یا نمک می‌­تواند مستقیما در تورم نقش داشته باشد و ممکن است بهبود را کاهش دهد. برای بهبودی سریع، بهتر است مدتی از رژیم های حاوی سدیم بالا خودداری کنید. شاید تصمیم بگیرید تا در این مدت از بیرون غذا سفارش دهید، اما بدانید که غذاهای آماده معمولا از نمک بالایی برخوردار هستند، از این رو بهتر است در خانه غذا درست کنید تا بتوانید مقدار نمک آن را کنترل کنیم.

غذاهای بعد از عمل جراحی بینیغذاهای سفت:

از غذا های سفت خودداری کنید و سعی کنید تا جایی که می­‌توانید از غذاهای نرم میل کنید، مانند پوره سیب زمینی یا تخم مرغ که جوییدن آن ها آسان است.

نکات قبل از جراحی بینی

قبل از انجام عمل بینی برخی نکات هستند که باید آن ها را بدانید و رعایت کنید تا پس از عمل به مشکل برنخورید.

  1. کبودی و تورم در هفته اول طبیعی است و جراحی بینی باعث کبودی و تورم مشابه شکستگی بینی می­‌شود. ناحیه اطراف چشم شما بعد از سه تا پنج روز سیاه می­شود و تورم تا یک هفته ادامه می‌­یابد.
  2. نتیجه نهایی شما پس از تقریباً یک سال آشکار می‌­شود. بسیاری از بیماران از بهبود بینی خود شگفت زده می‌شوند و ممکن است تا یک سال پس از جراحی مراحل نامناسبی از عدم تقارن را پشت سر بگذارند.
  3. از ورزش به مدت یک ماه خودداری کنید. افزایش ضربان قلب منجر به تورم می‌شود و این دقیقاً همان چیزی است که می‌خواهید پس از هرگونه عمل جراحی از آن اجتناب کنید. ضربان قلب بیش از 100، رایج در هر نوع کاردیو، مطمئناً باعث تورم بینی شما، حتی کبودی و خونریزی می‌شود.
  4. خود را برای علائم جراحی بینی آماده کنید. شاید تعجب آور باشد که بدانید اکثر بیماران جراحی بینی که به تمرینات هوستون مراجعه می‌کنند، بعد از جراحی بسیار راحت هستند. در واقع، درد شدید بسیار نادر است.  علائم اصلی که باعث ناراحتی بیشتر بیماران می شود، گرفتگی، تورم و کبودی ذاتی در هر روش جراحی بینی است. خوشبختانه، این داروها به راحتی با کمک مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن مدیریت می‌شوند.
  5. اگر لاک ناخن دارید، آن را پاک کنید و شب قبل از عمل دوش بگیرید. علاوه بر پاکسازی بدن از هرگونه آرایش، لوسیون و کرم، می­تواند به آرامش شما نیز کمک کند.
  6. از ورزش به مدت یک ماه خودداری کنید. افزایش ضربان قلب منجر به تورم می­‌شود و این دقیقا همان چیزی است که باید پس از هرگونه عمل جراحی از آن اجتناب کنید. ضربان قلب بیش از 100 مطمئنا باعث تورم بینی شما، حتی کبودی و خونریزی می­‌شود.
  7. برای یافتن جراح مورد اعتماد خود وقت بگذارید.
  8. شما حدود یک هفته پس از جراحی بینی خود برای قرار ملاقات بعدی مراجعه خواهید کرد. در این قرار، آتل بینی شما برداشته می­‌شود و به احتمال زیاد در طول این روش کمی درد خواهید داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دو =