جراحی بینی در شمال تهران

جراحی بینی در شمال تهران ، به صورت کاملا حرفه ای انجام می شود. این جراحی به عنوان یکی از پر طرفدارترین اعمال جراحی زیبایی در کشور محسوب می شود. البته جراحی بینی در شمال تهران ، همیشه با هدف زیبایی انجام نمی شود. معمولا افرادی که مشکل تنفسی دارند یا از فرم ظاهری بینی خود راضی نیستند، اقدام به جراحی بینی می کنند. به طور کلی جراحی بینی دربر گیرنده ی هر نوع جراحی است که در خارج یا داخل بینی انجام می شود.

دلایل رایج برای جراحی بینی

1- رفع مشکلات بینی (مشکلات تنفسی، شکستگی و …)
2- قوز بینی در ناحیه پل بینی
3- زیبایی (تغییر شکل و اندازه بینی)
4- پهن بودن زیاد بینی
5- افتادگی بینی

جراحی بینی در شمال تهران

این نوع جراحی در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان محبوبیت بالایی دارد. با کمک جراحی بینی در شمال تهران می توان مشکلاتی مانند اندازه بینی، عرض بینی، اندازه و موقعیت سوراخ های بینی و مشخصات ظاهری بینی را برطرف نمود. برخی از جراحان با گذراندن دوره های مختلف می توانند فرم ظاهری بینی افراد قومیت های مختلف را تغییر دهند، عدم تقارن بینی را اصلاح کنند و ظاهر سوراخ های بینی را کوچک نمایند. افرادی که دارای نقص بینی مادرزادی هستند یا بینی آنها در تصادفات و سوانح رانندگی یا مسابقات ورزشی آسیب دیده هم می توانند برای رفع مشکل بینی خود از روش جراحی بینی استفاده کنند. جراحی بینی در شمال تهران توسط بهترین متخصصین و با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می شود. این جراحی از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

جراحی بینی در شمال تهرانانواع مدل بینی

بینی ها مدل های مختلفی دارند که هر کدام برای زیبایی به نوعی جراحی نیاز دارند. در ادامه با انواع مدل بینی آشنا می شویم.

1- مدل بینی گوشتی :

در این نوع بینی، ضخامت و چربی پوست بیشتر از سایر انواع بینی می باشد. پوست بینی نسبت به استخوان غضروف بینی حجیم تر است. به همین علت جراحی بینی های گوشتی جزء سخت ترین انواع جراحی بینی محسوب می شود. از ویژگی های بینی های گوشتی می توان به نوک بینی پهن، پوست ضخیم و چرب، منافذ پوستی مشخص، پره های بینی ضخیم، غضروف ضعیف، قسمت تحتانی پهن و ارتفاع زیاد پره های بینی از کنار اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که همه افرادی که نوک بینی پهنی دارند، در این گروه قرار نمی گیرند.

بینی گوشتی2- مدل بینی زینی شکل :

عوامل مختلفی مانند دیواره استخوانی ناشی از وارد شدن ضربه به مرکز صورت، بیماری های جذام، سالک، سیفلیس، مصرف کوکائین، درگیری دیواره غضروفی و برداشتن بیش از اندازه آن طی عمل سینوپلاستی موجب این نوع بد شکلی بینی می شوند. در این حالت سپتوم استخوانی، غضروفی و یا هر دوی آنها بصورت نزدیکتر بوده و پایین تر از خط نیمرخ طبیعی قرار می گیرند.

مدل بینی زینی شکل 3- مدل بینی با انحراف داخلی :

عمده ترین دلایل ایجاد این مدل بینی، آسیب های تروماتیک مانند شکستگی استخوانی و صدمه غضروفی در دوران کودکی و رشد می باشند. در این حالت، بینی دچار انحراف شدید می شود که باید پیش از هر کاری این انحراف اصلاح گردد. چون همه نواقص خارجی بینی ارتباط مستقیمی با تیغه بینی دارند.

بینی با انحراف داخلی 4- مدل بینی استخوانی :

در این نوع بینی، پوستی نازک همراه با یک بافت استخوانی محکم و بانک غضروف کافی وجود دارند. در بیشتر موارد، یک قوز خفیف در تیغه ی بینی استخوانی مشاهده می شود. افرادی که مدل بینی استخوانی دارند برای از بین بردن این قوز و زیباتر شدن فرم بینی خود اقدام به جراحی می کنند.

بینی استخوانیانواع روش های جراحی بینی

1- جراحی بینی به روش باز

در این روش، جراح ابتدا با ایجاد یک برش در قسمت کلوملا ( بخش میانی سوراخ های بینی)، پوست بینی را از ساختمان آن جدا می کند. به این ترتیب، به بخش های داخلی بینی دسترسی پیدا می کند و ایرادات آن را برطرف می نماید. جراح با استفاده از روش باز می تواند به راحتی عدم قرینگی را اصلاح نموده و پیوندهای غضروفی را جایگذاری و ثابت نماید.

جراحی بینی به روش بازمزایای جراحی بینی به روش باز :

– جایگذاری راحت تر پروتزهای استخوانی و غضروفی
– دسترسی بهتر و بیشتر جراح به بخش های مختلف بینی
– استفاده از این روش برای بینی های بدشکل، کج و پیچ خورده و جراحی های ترمیمی
– باقی نماندن آثار بخیه در قسمت پایه بینی با روش جراحی باز
– راهی برای رفع مشکلات مادرزادی

معایب جراحی بینی به روش باز :

– مدت زمان طولانی تر جراحی
– بیشتر بودن آثار کبودی و التهاب

2- جراحی بینی با روش بسته

در این روش، همه برش ها در بخش داخلی بینی انجام می شوند. جراح، پوست بینی را به مقدار کمی از اسکلت بینی جدا کرده و با کمک ابزار خاصی آن را بالا نگه می دارد. سپس تغییرات لازم را انجام می دهد.

جراحی-بینی-به-روش-بسته-مزایای جراحی بینی بسته :

– التهاب و تورم ایجاد شده در جراحی بینی به روش بسته کم است و در مدت کوتاهی برطرف می شود.
– در این عمل، برشی در قسمت خارجی بینی ایجاد نمی شود و زخمی هم به وجود نمی آید.
– عمل بینی به روش بسته، زمان کوتاهی طول می کشد.

معایب جراحی بینی بسته :

– این عمل باید توسط جراحانی با مهارت بسیار بالا انجام شود. چون تغییرات لازم فقط از طریق سوراخ های بینی انجام می شوند.
– تعداد بازبینی های پزشک در این نوع جراحی محدود می گردد.
– تشخیص شکل ظاهری بینی در جراحی بینی بسته سخت است.

تفاوت های جراحی بینی بسته و باز :

– بسیاری از جراحان بینی ترجیح می دهند تا از روش جراحی باز استفاده نمایند.
– جراح در عمل بینی باز، بر قسمت های مختلف بینی تسلط دارد و می تواند تغییرات پیچیده را روی بینی انجام دهد.
– افرادی که جراحی بینی را به روش باز انجام می دهند، میزان تورم و التهاب بیشتری را تجربه می کنند. این امر به دلیل جداسازی کامل پوست از اسکلت بینی می باشد.
– در جراحی بینی بسته محدودیت هایی برای جراح وجود دارد.
– بهتر است افرادی که بینی آنها ایراد ناچیزی دارد، از روش بسته استفاده نمایند.
– در عمل بینی بسته، قسمت کلوملا بینی برش داده نمی شود.

تفاوت جراحی بینی باز و بسته3- جراحی زیبایی بینی ثانویه

این جراحی با هدف اصلاح مشکلات باقی مانده یا ایجاد شده بعد از عمل بینی قبلی صورت می گیرد. جراحی زیبایی بینی ثانویه همان جراحی زیبایی تجدید نظر است. در اغلب موارد، این اشکالات بسیار ناچیز و کوچک هستند و به راحتی رفع می شوند. اما در برخی موارد مشکلاتی پیچیده هستند که اصلاح آنها برای جراح کمی دشوار است. زیرا بافت بینی در اثر جراحی قبلی ضعیف شده است. این نوع جراحی به روش باز یا بسته انجام می شود.

جراحی-زیبایی-بینی-ثانویه-4- لیفت بینی با تزریق ژل

یک روش غیر تهاجمی است که در آن برای پر کردن فرورفتگی های بینی، تغییر زاویه نوک بینی، صاف کردن زاویه های تیز و بازگرداندن تقارن، کوچک تر و جذاب تر نشان دادن بینی از ژل یا فیلر استفاده می کنند. نتایج این کار دائمی نیست. برخی از ژل هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند، شامل juvederm، restylane یا radiesse می شوند.

لیفت بینی با تزریق ژلسن مناسب برای عمل بینی

ورود به سن بلوغ همراه با تغییراتی در چهره و ظاهر افراد می باشد. این تغییرات برای بسیاری از افراد آزار دهنده هستند. بنابراین تصمیم می گیرند تا با استفاده از اعمال جراحی زیبایی، آنها را برطرف نمایند. یکی از این تغییرات مربوط به بینی افراد است. عمل بینی بهتر است زمانی انجام شود که صفحات رشد بینی بسته شده باشند. صفحات رشد بینی در دختران در سن 15 سالگی و در پسران در 17 سالگی بسته می شوند. بنابراین، بهترین سن برای عمل بینی در دختران 16 سالگی و در پسران 17 سالگی است.

جراحی بینی گوشتی :

در بینی های گوشتی، بخش پایینی بینی پهن است و بینی ساختاری استخوانی و غضروفی دارد. در این نوع بینی، غضروف ها ضعیف و نازک هستند. پوست بینی حجیم و گوشتی و چربی زا می باشد. جراحی بینی های گوشتی به ضخامت پوست آنها بستگی دارد. هر چقدر پوست ضخیم تر باشد، نتایج جراحی محدودتر می شوند. بینی های گوشتی، انواع مختلفی دارند. در یک نوع، بافت چربی زیر پوست به دلیل زیاد بودن غدد سبابه بیشتر است. به همین علت، معمولا بینی های گوشتی، چرب و دارای منافذ بزرگی هستند. جراحی این نوع بینی، راحت تر است. نوع دوم، بینی های گوشتی با پوستی ضخیم هستند. در این نوع بینی، بافت زیر پوست جلدی به علت غدد چربی زیاد نیست. جراحی این نوع بینی، سخت تر از نوع اول است. در این حالت، باید جراح تبحر و مهارت بالاتری داشته باشد.

عوارض جراحی بینی گوشتی

این نوع جراحی هم مانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است با عوارضی همراه باشد. گاهی اوقات بیماران با عوارضی مانند خونریزی، سختی تنفس از راه بینی، افزایش تنفس از راه دهان، التهاب، عفونت، تضعیف بویایی، سوراخ شدن تیغه بینی، کوچک شدن سوراخ های بینی، اسیب به بافت های دیگر، مرگ بر اثر استفاده از ماده بیهوشی و … مواجه می شوند.

جراحی بینی استخوانی

همان طور که قبلا گفتیم معمولا بینی های استخوانی دارای قوز هستند. بسیاری از افراد برای بهبود شکل ظاهری بینی و رفع قوز آن اقدام به جراحی می کنند. روند عمل به این صورت است که جراح در ابتدا، بینی فرد را معاینه کرده و وضعیت آن را بررسی می کند. سپس یک برش کوچک برای دسترسی به نواحی استخوانی ایجاد می کند. در ادامه، استخوان های اضافی روی بینی را برمی دارد. در این مرحله، کناره های بینی را به هم نزدیک کرده و بخیه می زند.

مشکلات رایج بینی های استخوانی

– قوز بینی : عوامل مختلفی مانند ژنتیک، ضربه و … باعث ایجاد قوز بینی می شوند. این برجستگی ها برای افراد ناراحت کننده هستند و تاثیر زیادی بر شکل ظاهری چهره آنها می گذارند. در جراحی بینی برای رفع این مشکل از سوهان مخصوصی استفاده می کنند.
انحراف در بینی استخوانی : معمولا این مشکل ارثی است اما می تواند به دلایلی مانند ضربه یا آسیب به بینی هم ایجاد شود. همه افراد از انحراف بینی خود آگاه نیستند چون این مسئله قابل دیدن نیست. زمانی که برای عمل زیبایی اقدام می کنند، جراح بلافاصله این مشکل را تشخیص می دهد و فرد را آگاه می کند. مشکل انحراف در بینی استخوانی را می توان با جراحی برطرف نمود.
– بلند بودن طول بینی استخوانی : این مشکلی است که جذابیت نیمرخ فرد را کاهش می دهد و اعتماد به نفس وی را پایین می آورد. اگر از روبه رو به این افراد نگاه کنید، متوجه مشکلی نمی شوید.
جراح پلاستیک برای رفع این مشکل، استخوان و غضروف های اضافی بینی را برمی دارد. با این کار، جذابیت چهره فرد را چندین برابر می کند.
– بزرگ بودن بینی استخوانی : داشتن بینی بزرگ در یک چهره لاغر و ظریف موجب کاهش جذابیت و زیبایی چهره فرد می شود. برای ایجاد تناسب بین اندازه بین و ساختار چهره می توان از جراحی بینی استفاده کرد.

عمل بینی طبیعی

این نوع عمل بینی طرفداران زیادی دارد. با استفاده از این عمل، یک ساختار طبیعی به بینی داده می شود که به راحتی توسط دیگران قابل تشخیص نیست. عمل بینی طبیعی در بین آقایان از محبوبیت بیشتری برخوردار است. زیرا باعث حفظ مردانگی چهره آنها می شود. این عمل طوری انجام می شود که مشکلات بینی (قوز بینی، انحراف ظاهری، افتادگی نوک بینی و …) به طور طبیعی با اجزای دیگر به تناسب می رسند.

جراحی-بینی-طبیعی-نحوه ی عمل بینی طبیعی

هدف از این نوع جراحی، رفع نواقص زیبایی و برطرف کردن ایرادهای بینی است. در این حالت از قوس زیاد بینی دوری می کنند و نوک بینی را به قدری بالا می آورند که افتادگی آن از بین برود. در عمل بینی طبیعی، سایر ایرادات در صورت نیاز برطرف می شوند. ورم ایجاد شده در اثر این عمل، بعد از گذشت 6 ماه رفع خواهد شد.

مراحل انجام عمل بینی طبیعی

برای عمل طبیعی بینی از روش جراحی باز (رینوپلاستی) استفاده می شود. در این روش، ابتدا بیمار، عکس و آزمایش های موردنظر جراح را انجام می دهد. بعد از حضور در جلسات مشاوره، فرد تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد. جراح با کمک ابزارهای خاصی ناحیه بین دو سوراخ بینی (کلوملا) را برش می دهد. پوست بینی را بالا زده و تغییرات لازم را انجام می دهد. برش های داخلی و خارجی را بخیه می زند. بخیه قسمت های داخلی جذبی هستند و بخیه برش های خارجی از نوع کشیدنی می باشند. در این مرحله، تامپون داخل بینی قرار می گیرد و گچ بینی را روی آن می گذارند. به این صورت، بینی فرم طبیعی خواهد گرفت.

مزایای عمل طبیعی بینی

– محبوبیت بالا به دلیل قابل تشخیص نبودن عمل بینی
– رفع ایرادات و نواقص ظاهری بینی به صورت طبیعی
– امکان جراحی مجدد پس از گذشت زمان
– مشخص نبودن خط برش و بخیه
– محفوظ ماندن زاویه مناسب بین لب و بینی
– عدم ایجاد اختلالات و مشکلات تنفسی و تکلمی برای فرد

معایب عمل بینی طبیعی

این روش جراحی، معایب کمی دارد. در این عمل، تغییرات بزرگ و چشمگیر ایجاد نمی شود. این عمل برای کسانی که مایلند دیگران متوجه عمل بینی آنها شوند، مناسب نمی باشد. بسیاری از خانم ها علاقه دارند تا بینی خود را به صورت فانتزی یا عروسکی عمل کنند.

عمل بینی نیمه فانتزی

یکی از مدل های محبوب در میان خانم ها، مدل بینی نیمه فانتزی است. از ویژگی های این مدل می توان به سر بالا بودن نوک بینی و قوس پشت آن اشاره کرد. در عمل بینی نیمه فانتزی، بین بینی و اجزای دیگر صورت تناسب وجود دارد.

جراحی بینی نیمه فانتزی مزایای عمل بینی نیمه فانتزی

– ظاهر بینی کوچک و ظریف
– فرم طبیعی بینی
– نوک بینی خیلی بالا نیست.
– قوس پشت بینی به حالت سرسره ای نمی باشد.

معایب عمل بینی نیمه فانتزی

در این عمل ممکن است فرد با مشکلات تنفسی یا تکلمی روبه رو شود.

عمل بینی فانتزی و عروسکی

این مدل بینی طرفداران زیادی در بین خانم ها و دختران جوان دارد. بینی فانتزی و عروسکی دارای تیغه نازک، نوک بینی سر بالا و سوراخ های بینی کوچک می باشد. قوس بینی در این حالت سربالاتر از نوع نیمه فانتزی است.

بینی عروسکیمزایای عمل بینی فانتزی و عروسکی

– مناسب برای افرادی با اجزای صورت ظریف و بینی استخوانی
– در مواردی که بافت و غضروف بینی مستحکم و پوست آن نازک باشد، ظرافت کاری های روی بینی را نمایان تر می کند.
معایب عمل بینی فانتزی و عروسکی
– از بین رفتن تناسب و هماهنگی میان بینی و اجزای دیگر صورت
– ایجاد اختلالات تنفسی و تکلمی
– مصنوعی شدن زیبایی فرد
– به مرور زمان، امکان جراحی مجدد وجود ندارد.

بهترین جراح بینی در شمال تهران

اگر قصد جراحی بینی دارید، زمان کافی را برای انتخاب جراح در نظر بگیرید. عمل بینی یک عمل اورژانسی نیست بنابراین با بررسی تمام جوانب، اقدام به این کار کنید. بهترین جراح بینی در شمال تهران، به سلامت و رضایت بیمار اهمیت می دهد و اطلاعات زیادی در زمینه زیبایی شناسی دارد. وی نکات لازم را در مورد مراقبت های پیش و پس از عمل در اختیار بیمار قرار می دهد. جراح در زمان انتخاب مدل بینی به سلیقه بیمار و اجزای صورت وی توجه می کند. جراحی بینی در شمال تهران طوری انجام می شود که آسیبی به سیستم تنفسی بیمار وارد نشود. پزشک، زمان کافی را برای صحبت با بیمار قرار می دهد و از طریق پاسخ دادن به سوالات بیمار، استرس و نگرانی او را از بین می برد. جراحی بینی در شمال تهران به وسیله افرادی متخصص و با تجربه انجام می شود.

بهترین روش جراحی پولیپ بینی

یکی از مشکلاتی که برخی از افراد درگیر آن هستند، پولیپ بینی است که یک بافت نرم و غیر سرطانی می باشد. پزشک برای رفع پولیپ، ابتدا از درمان های دارویی استفاده می کند. در صورت عدم پاسخگویی این روش، جراحی آندوسکوپ بینی را انجام می دهد. این نوع جراحی به عنوان یکی از بهترین روش ها برای جراحی پولیپ بینی به شمار می رود.

جراحی پولیپ بینی بهترین روش جراحی انحراف بینی

اگر تیغه میانی بینی به یک طرف منحرف شده باشد، فرد دچار انحراف بینی است. گاهی اوقات، تنفس فرد را با مشکل مواجه می کند. این مشکل ممکن است مادرزادی بوده یا در اثر فشار در زمان زایمان ایجاد شده باشد. بهترین روش برای رفع این مشکل، استفاده از روش سپتوپلاستی است.

بهترین روش جراحی پره های بینی

زمانی که فاصله پره های بینی از زاویه روبه رو بیشتر از فاصله دو چشم باشد، فرد دچار مشکل بزرگ بودن پره بینی است. برای رفع این مشکل از دو روش جراحی باز و بسته می توان استفاده کرد. در مواردی که جراحی برای بار اول انجام می شود، روش بسته مناسب تر است.

نکات قبل از عمل بینی

– پرهیز از خوردن و آشامیدن (از نیمه شب قبل از عمل تا صبح روز عمل)
– خودداری از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل از یک هفته قبل از عمل
– قطع برخی داروهای مد نظر جراح مانند داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی که موجب افزایش خطر خونریزی می شوند. البته مصرف مواد دیگری مانند ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3، چای سبز و … هم می تواند چنین تاثیری داشته باشد. به همین علت بهتر است جراح را نسبت به موادی که مصرف می کنید آگاه نمایید.
– استفاده از داروهای تجویز شده توسط جراح

عمل بینی مراقبت های پس از جراحی بینی

نحوه مراقبت بعد از عمل ارتباط مستقیمی با نتیجه عمل دارد. یک پیراهن مناسب دکمه دار بپوشید تا هیچ گونه فشاری به بینی وارد نشود. معمولا جراح توصیه می کند تا در 2 روز اولیه پس از عمل از کمپرس سرد استفاده کنید. سپس در 2 روز دوم بعد از جراحی از کمپرس گرم استفاده نمایید. مراقب باشید تا گچ یا آتل بینی خیس نشود. برای کاهش میزان تورم، بر روی سطح شیبدار بخوابید. برای جلوگیری از ایجاد تورم، مصرف نمک و غذاهای چرب را کاهش دهید.

تغذیه بعد از جراحی بینی

برای بهبود سریعتر باید به نحوه تغذیه خود اهمیت دهید. در این قسمت به برخی از غذاهای مناسب برای استفاده در دوران نقاهت عمل بینی اشاره می کنیم.
1- غذاهای نرم : برای جلوگیری از آسیب به بینی توصیه می شود تا در دوره ریکاوری از غذاهای نرم مانند عصاره سیب، ماست، تخم مرغ، سوپ مرغ، پوره سیب زمینی و … استفاده شود.
2- غذاهای سرشار از فیبر: مصرف غذاهای پر فیبر موجب بهبود عملکرد سیستم گوارش می شود. در این حالت، دفع مدفوع بهتر صورت می گیرد و فرد دچار یبوست نمی شود. از جمله این غذاها می توان به نان کامل، اسپاگتی، پاپ کرن، برنج قهوه ای پخته شده، میوه های سیب، گلابی، توت فرنگی، پرتقال، سبزیجات تازه، سیب زمینی پخته، کلم بروکلی و اسفناج آب پز و … اشاره کرد.
3- غذاهای ضد التهابی: این غذاها به کاهش التهاب کمک می کنند و نقش مهمی در بهبود زخم ها دارند. غذاهای ضد التهابی شامل ماهی های چرب، روغن زیتون، توت فرنگی، بلوبری، انگور، قارچ، شکلات تلخ، چای سبز و … می شوند.
4- غذاهای بهبود دهنده زخم: غذاهای سرشار از پروتئین مانند گوشت ، ماهی، تخم مرغ، ماست و مواد حاوی ویتامین سی مانند مرکبات و غذاهایی که دارای عنصر روی (زینک) هستند مانند غذاهای دریایی در این گروه قرار دارند.
5-غذاهای تسکین دهنده اضطراب: برای کاهش درد و اضطراب در این دوره می توان از موادی مانند آجیل، شکلات تلخ، چای سبز و بابونه استفاده کرد.

هزینه جراحی بینی

عوامل مختلفی بر روی قیمت جراحی بینی موثر هستند که از آن جمله می توان به شهرت، تجربه و مهارت جراح، امکانات جراحی، محل جغرافیایی، بیهوشی، هزینه دارو و مراقبت های بعد از عمل اشاره کرد. لازم به ذکر است که قیمت عمل بینی بعد از معاینه توسط جراح تعیین می شود.

هزینه عمل بینی سوالات متداول

1- قبل از عمل بینی چه نکات را باید رعایت کنید؟
پرهیز از خوردن و آشامیدن (از نیمه شب قبل از عمل تا صبح روز عمل)
– خودداری از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل از یک هفته قبل از عمل
– قطع برخی داروهای مد نظر جراح مانند داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی که موجب افزایش خطر خونریزی می شوند. البته مصرف مواد دیگری مانند ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3، چای سبز و … هم می تواند چنین تاثیری داشته باشد. به همین علت بهتر است جراح را نسبت به موادی که مصرف می کنید آگاه نمایید.
– استفاده از داروهای تجویز شده توسط جراح
2- چگونه پولیپ بینی را درمان می کنند؟
پزشک برای رفع پولیپ، ابتدا از درمان های دارویی استفاده می کند. در صورت عدم پاسخگویی این روش، جراحی آندوسکوپ بینی را انجام می دهد. این نوع جراحی به عنوان یکی از بهترین روش ها برای جراحی پولیپ بینی به شمار می رود.
3- چه سنی برای انجام عمل بینی مناسب تر است؟
جراحی بینی بهتر است زمانی انجام شود که صفحات رشد بینی بسته شده باشند. صفحات رشد بینی در دختران در سن 15 سالگی و در پسران در 17 سالگی بسته می شوند. بنابراین، بهترین سن برای جراحی بینی در دختران 16 سالگی و در پسران 17 سالگی است.
4- هزینه عمل بینی چقدر می شود؟
عوامل مختلفی بر روی قیمت جراحی بینی موثر هستند که از آن جمله می توان به شهرت، تجربه و مهارت جراح، امکانات جراحی، محل جغرافیایی، بیهوشی، هزینه دارو و مراقبت های بعد از عمل اشاره کرد. لازم به ذکر است که قیمت عمل بینی بعد از معاینه توسط جراح تعیین می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 8 =